( 02) wymiana paska rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamB
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 8030
    • Octavia IV (NX3)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #26
    Zamieszczone przez kmink
    od roku modelowego 2007 włącznie pasek rozrządu w silniku BXE wymienia się co 150tys km
    No też byłem mocno zdziwiony tym zapisem. Ale jest też napisane w książce serwisowej, że serwis sprawdza rozrząd i on "decyduje" kiedy go wymienić. Więc może się zdarzyć, że będzie trzeba go zmienić np. przy 120kkm lub nawet przy 90kkm.
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      Zamieszczone przez AdamB
      serwis sprawdza rozrząd i on "decyduje" kiedy go wymienić.
      to stwierdzenie zupełnie mnie uspokaja :kciukgora
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8030
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #28
        to stwierdzenie zupełnie mnie uspokaja :kciukgora
        :szeroki_usmiech jajcarz
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • kmink
          L&K
          • 2007
          • 1360
          • Superb III (3V3)

          #29
          Zamieszczone przez AdamB
          Zamieszczone przez kmink
          od roku modelowego 2007 włącznie pasek rozrządu w silniku BXE wymienia się co 150tys km
          No też byłem mocno zdziwiony tym zapisem. Ale jest też napisane w książce serwisowej, że serwis sprawdza rozrząd i on "decyduje" kiedy go wymienić. Więc może się zdarzyć, że będzie trzeba go zmienić np. przy 120kkm lub nawet przy 90kkm.
          Ja akurat auto z 2007r mam w Norwegii i zdziwiłem się bardzo tym zapisem jak je kupowałem(używane), ale pan z salonu napisał mi dodatkowo w gwarancji że rozrząd w tym motorze wymienia się co 150tyś

          Nigdzie nie jest napisane że serwisant z ASO patrzy na pasek i decyduje - bo niby jak na oko ma określić czy ten się nadaje do wymiany czy tez nie?
          Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
          https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

          www.tuneforce.pl
          www.dpfserwis.pl

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #30
            Zamieszczone przez kmink
            igdzie nie jest napisane że serwisant z ASO patrzy na pasek i decyduje - bo niby jak na oko ma określić czy ten się nadaje do wymiany czy tez nie?
            Masz w punktach przeglądowych kontrolę stanu paska rozrządu od chyba 90kkm co przegląd, więc automatycznie to oznacza że jeżeli mechanik stwierdzi, że przy 90kkm trzeba wymienić to albo wymieniasz, albo jeździsz dalej. Tylko, że wtedy możesz mieć pretensje tylko do siebie jak pasek się zerwie. :wink:
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • fernando
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1890

              #31
              Zamieszczone przez AdamB
              Masz w punktach przeglądowych kontrolę stanu paska rozrządu od chyba 90kkm co przegląd
              Jak to wygląda? :shock: Zapis widziałem, ale nie wiem, jak oni to oceniają...

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #32
                Zamieszczone przez fernando
                Jak to wygląda? :shock: Zapis widziałem, ale nie wiem, jak oni to oceniają...
                Ja też nie wiem, moje auto ma dopiero 68kkm :szeroki_usmiech
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • kropeck
                  RS
                  • 2009
                  • 2319
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BLF 1.6 FSI 115 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez fernando
                  Zamieszczone przez AdamB
                  Masz w punktach przeglądowych kontrolę stanu paska rozrządu od chyba 90kkm co przegląd
                  Jak to wygląda? :shock: Zapis widziałem, ale nie wiem, jak oni to oceniają...
                  Każda czynność serwisowa jest sparametryzowana. Odsyłam do ERWIN'a. Pozwoliłem sobie zaszaleć i popatrzeć jak to wygląda (sam zostałem zachęcony) 3Euro za godzinę :-))) Można sobie wykupić abonament roczny - taniej wychodzi. Aby nie łamać do końca prawa [zakaz wizualizacji instrukcji], część tekstu musiałem rozmyć - może mniejszą karę dostanę jakby co. Ta lista po lewej jest BAAARDZO długa i kupa w niej funkcji. Po wybraniu odpowiedniej 'usterki' po prawej jest instrukcja jej rozwiązania, koszta itd. - przesyłam też inny fragment tego MENU. Możecie to potraktować jako reklama ERWIN'a :-) Tam też niemal na pewno będzie opisane w jaki sposób wygląda kontrola paska rozrządu - chyba, że sugerują się tylko przebiegiem.

                  Jeśli administracja potraktuje to jako formę piractwa bądź łamania prawa, to proszę o usunięcie załączników :diabelski_usmiech
                  Załączone pliki
                  Pozdrawiam,
                  Michał

                  Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                  Komentarz

                  • Awiater
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 114

                    #34
                    Zamieszczone przez kmink
                    do roku modelowego 2006 włącznie pasek rozrządu w silniku BXE wymienia sie co 120tys km
                    od roku modelowego 2007 włącznie pasek rozrządu w silniku BXE wymienia się co 150tys km
                    Ja mam 1.9 BXE z 2006 r. i kolega mnie namówił, żeby zmienił po 90 tyś. Nie uwierzycie jaka była moja radość, że to zrobiłem:-) Oryginalny pasek Contitech nie wytrzymałby następnego tyś. Ewidentnie już pękał! Tak więc polecam kolegom wymianę po 90 tyś. Zaznaczam, że moja Skodzianka jest regularnie serwisowana w ASO od samego początku.
                    POZDRAWIAM AWIATER

                    było: 105 KM i 249 Nm
                    mod1: 131 KM i 335,7 Nm
                    mod2: 147 KM i 352 Nm:-)

                    i stówka pękła

                    Nowa miłość:
                    XL 1000 Varadero

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #35
                      Zamieszczone przez Awiater
                      Tak więc polecam kolegom wymianę po 90 tyś.
                      oczywiście, że tak, ale na pewno są tacy co zapłacili za auto 70tys i będą woleli wozic się z remontem silnika i ASO dopiero po pęknięciu gumy
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        Sprawdzenie stanu paska

                        Od niedawna mam OII 1.9 BXE, sprowadzona była z Holandii, w książce jest wpisana wymiana paska (przy 108) obecnie jest 116, i nie jetem pewien na 100% czy rzeczywiście był wymieniony.
                        Chciałbym sprawdzić czy jest założony nowy, ale nie za bardzo wiem jak się dostać do niego, czy sam dam radę, czy lepiej może do aso podjechać lub jakiegoś mechanika?

                        Komentarz

                        • Awiater
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 114

                          #37
                          Ja bym wymienił, w książkach wszystko może być napisane, a jakbyś brał się za rozbieranie rozrządu w celu obejżenia czy jest wymieniony na nowy, to podejżewam, że jest tyle samo roboty jak przy wymianie, bo raczej innego dostepu tam nie ma. Więc jeśli chcesz jeździć bez obawy, że Ci strzeli pasek to wymień. Podglądałem mechanika jak to robił, to uwierz, że jest tam trochę rozbierania, począwszy od koła, nadkola, wszelkiej maści rurek i plastików.
                          POZDRAWIAM AWIATER

                          było: 105 KM i 249 Nm
                          mod1: 131 KM i 335,7 Nm
                          mod2: 147 KM i 352 Nm:-)

                          i stówka pękła

                          Nowa miłość:
                          XL 1000 Varadero

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            Wystarczy obudowe sciagnac, ktora jest na zatrzaskach jak dobrze pamietam i zobaczyc czy jeszcze jest napis na pasku, bo czasem schodzi po kilkuset km, a czasem jest dlugo.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Awiater
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 114

                              #39
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Wystarczy obudowe sciagnac, ktora jest na zatrzaskach jak dobrze pamietam i zobaczyc czy jeszcze jest napis na pasku, bo czasem schodzi po kilkuset km, a czasem jest dlugo.
                              I wtedy oceni w jakim stanie jest pasek? Sam piszesz, że napis potrafi po kilkuset km zejść.
                              POZDRAWIAM AWIATER

                              było: 105 KM i 249 Nm
                              mod1: 131 KM i 335,7 Nm
                              mod2: 147 KM i 352 Nm:-)

                              i stówka pękła

                              Nowa miłość:
                              XL 1000 Varadero

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                Jak jest, to jest na nim czesto data produkcji, to moze byc jakies odniesienie.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #41
                                  Dzisiaj zajrzałem, efekt na zdjęciach. Słabo widać ząbki, ale są nie popękane i całe.Co o tym sądzicie?

                                  Komentarz

                                  • pawelbajdzienko
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 8

                                    #42
                                    Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości lub obawy to wymień. Zawsze profilaktyka bardziej się opłaca niż leczenie. Ja w swojej wymieniłem rozrząd 10000 km wcześniej przy okazji dużego wiosennego serwisu. Proponuję też wymienić pompę wody, wszystkie napinacze i rolki. Po takiej wymianie jest wyraźnie odczuwalna poprawa pracy silnika. Pozdrawiam.
                                    Pawel Octavia 1,9 TDI COMBI 2001 AUTOMAT

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #43
                                      Ta... silnik lepiej pracuje bo ma nowy pasek. Silnik ma pracowac tak samo na starym i nowym, wymienia sie go bo pasek ma swoja wytrzymalosc mechaniczna i tyle. Jeszcze zaraz wyjdzie ze nowy rozrzad dodaje 10KM :twisted:

                                      Pasek wyglada na swiezy, ale jak widac to oryginalny chinski wyrob by VW :lol:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Tytus_ocp
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 61

                                        #44
                                        Wyglada na to, ze chyba byl wymieniany, prosze zwrocic uwage na sruby kola rozrzadu.
                                        Widac wyraznie, ze byly odkrecane.
                                        Octavia II Elegance.

                                        Komentarz

                                        • abstinent
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4842
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #45
                                          gdzieś czytałem że w którymś aso za sprawdzenie paska kasowali 25zł :?:

                                          Komentarz

                                          Pracuję...